اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ساماندهی دست‌فروشی در سنندج از توان شورا و شهرداری خارج است

رئیس شورای شهر سنندج گفت: ساماندهی معضل دست‌فروشی به عنوان مطالبه جدی مردم از توان شورا و شهرداری بدون همکاری سایر ادارات و دستگاه‌ها خارج است.

ساماندهی دست‌فروشی در سنندج از توان شورا و شهرداری خارج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال شریعتی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی استاندار کردستان با اعضای شورای شهر و شهرداری سنندج ضمن تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی دولت از شهرداری سنندج طی دو سال اخیر، اظهار کرد: با این حمایت‌ها پروژه‌های خوبی در این مدت در سنندج اجرا شده است.

وی تصریح کرد: توسعه فضای سبز و نهال‌کاری و اجرای پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگی طی 2 سال اخیر موجب ایجاد امیدواری برای ادامه کار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: مسائل و مشکلاتی که در سطح شهر وجود دارد هیچ وقت تمام‌شدنی نیست و تا رسیدن به ایده‌آل‌ها هنوز فاصله داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه توقعات مردم در زمینه رفاه شهری بیشتر می‌شود لذا پاسخ به مطالبات جامعه نیاز به تلاش بیشتر و تعامل و همراهی بخش‌های مختلف در سطح شهر دارد.

شریعتی افزود: مسئله ساماندهی دست‌فروشان که همواره به عنوان یک معضل از آن نام برده می‌شود از مشکلاتی است که مستلزم همراهی بخش‌های دیگر است.

وی گفت: ساماندهی معضل دست‌فروشی به عنوان مطالبه جدی مردم سنندج از توان شورا و شهرداری بدون همکاری سایر ادارات و دستگاه‌ها خارج است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: پیاده‌رو تاناکورای سنندج وضعیت اسف‌باری دارد و بارها از سوی مردم و آموزش و پرورش در این خصوص شکایاتی داشته‌ایم اما تا این لحظه حل نشده است.

وی رشد قارچ‌گونه وانت‌بارهای دست‌فروش و ساخت‌وسازهای غیرمجاز را از معظلات جدی شهر سنندج عنوان کرد.

ترجیح منافع سازمان بر شهر مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاری است

ارسطو گویلی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: شورا و شهرداری سنندج در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها آمادگی اجرای طرح پیاده‌راه فردوسی سنندج در ایام محدودیت‌های کرونایی دارد.

وی با تقدیر از همکاری خوب استانداری، فرمانداری، دادگستری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی منحصر بفرد در شهر سنندج، گفت: توجه ویژه به نواحی منفصل حسن آباد، نایسر و ننله در سال ٩٩ از لحاظ پروژه‌های عمرانی و منفعت‌طلبی سازمانی و ترجیح منافع سازمان بر شهر بزرگترین مانع سرمایه‌پذیری در شهر سنندج و آفتی تاریخی در مسیر توسعه پایدار شهر است.

 رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر سنندج افزود: فراری‌دادن سرمایه‌گذار پروژه ٢٠٠ میلیاردی توسعه‌زای پارک آبی بهاران موید عدم وجود روحیه سرمایه‌پذیری برخی مدیران در این شهر است.

گویلی از استاندار خواستار اقدامات لازم در راستای حذف موانع سرمایه‌گذاری شهری در ادارات سطح شهر و جلسات منظم با سرمایه‌گذاران شد.

مسکن و شهرسازی از پرداخت حق‌السهم شهرداری طفره می‌رود

سیدغریب سجادی دیگر عضو شورای شهر سنندج هم در این نشست اظهار کرد: شان شهرداری باید حفظ شود شهرداری نباید کاسه گدایی را در هرجایی به دست بگیرد.

وی افزود: اینکه بخواهیم در این جلسه به تمام مشکلات شهر بپردازیم این رویه موجب می‌شود که نتوانیم نتیجه مطلوبی بدست آوریم.

سجادی با بیان اینکه شهرداری دنبال حق‌السهم مسکن و شهرسازی است، گفت: 7 سال است در شورای شهر هستم و در تمام این سال‌ها خواستار پرداخت حق‌السهم شهرداری بوده‌ایم ولی کمتر به نتیجه رسیده‌ایم.

وی گفت: برای زمین‌های قولنامه‌ای شهروندان سنندجی در مناطق حاشیه‌ای تا زمانی که حق 25 درصدی شهرداری را دریافت نکنیم مجوز صادر نمی‌شود ولی سال‌های سال است که مسکن و شهرسازی از پرداخت این حق سر باز می‌زند.

ساخت‌وساز غیرمجاز مشکل جدی شهر سنندج است

یوسف اسدی دیگر عضو شورای شهر سنندج هم اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی امروز در مرکز استان بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی وجود واحدها و کارخانه‌های تولید بتن را از دلایل رشد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سنندج دانست و گفت: فروش مصالح باید به شرط ارائه مجوز و پروانه ساخت باشد. 

اسدی در ادامه افزود: شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی فشار مضاعفی بر تعداد زیادی از شهروندان وارد کرده است.

وی افزود: مردم از دولت ناراضی هستند و می گویند هیچ کدام از وعده‌ها رنگ عمل به خود نگرفته است.

علی پژگول دیگر عضو شورای شهر سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: وقت آن رسیده که تعارف ها را کنار بگذاریم و به جای تشکر و تقدیر به بیان مشکلات و معضلات بپردازیم.

وی تصریح کرد: شهردار سنندج انسان بسیار توانمند و اخلاق‌مدار است اما انتظار داریم که تلاش بیشتری در بخش‌های مختلف انجام شود.

پژگول گفت: تا زمانی که پروژه‌های قدیمی به اتمام نرسد نباید پروژه جدیدی در شهر کلنگ‌زنی شود.

وی خاطرنشان کرد: طی 2 سال اخیر پروژه‌های خوبی اجرا شده که جای تقدیر دارد اما کارهای به زمین مانده‌ای هم داریم که باید پیگیری شود.

بروکراسی اداری سرعت ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تندتر کرده است

مجید شاه‌اویسی هم از اعضای شورای شهر سنندج گفت: مقاومت یک زنجیر به اندازه مقاومت ضعیف‌ترین حلقه آن است.

وی خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری سرعت ساخت و سازهای غیرمجاز را تندتر کرده است.

سیف‌الله رضایی دیگر عضو شورا با عنوان این مطلب که نیازمند ایجاد پارک جنگلی در مسیر کوچکه‌رش هستیم، گفت: پیاده‌راه خیابان فردوسی و ساماندهی دست‌فروشان از مطالبات تاریخی مردم است که اجرای آن نیاز به همراهی بخش‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول